Monday, March 2, 2009

Yaya Masok Hospital

Pada minggu lalu, tak ingat dah hari apa... aku dan rakan-rakan digemparkan dengan berita yang agak kurang mengenyangkan... kami dapati yaya di masokkan kedalam hospital akibat demam denggi, mulanya aku diberitahu omaw yang yaya dimasokkan kedalam hospital kat bote, so susahlah sket nak pegi... tiba-tiba dalam kelas IDB, Puteri bagitau yang yaya dah dibaa dari bote ke hospital besar ipoh. Selepas menerima berita tuh, teroos kami pergi lepas habis kelas... aku ,omaw dan enil dah sedia nak pergi tapi sham... hurm... satu hal... just sebab topi, kitorang suruh dia cari tapi dok tercegat kat situ jew mcmlah topi tuh datang bergolek, so aku amik inisiatif tolong carikan dan aku dapat topi pinjam dari Qat, tak sampai seminit pon, bukan susah pon... las2x merajuk, pastuh aku cakap dah ada helmet dia kata tak nak pergi, bengang gler aku... sabar jewlah (sure pas sham baca lagik bengang ngan aku..), oklah tak penting...
pastuh teroos kita pergi...

masa kitorang pergi tuh time bukan time melawat, kat situ ada mak guard india 2 orang yg menghalang ramai orang nak masok... omaw pergi first pastuh dia terlepas, pastuh time aku nan enil plak, mak guard tuh temuramah enil, aku apa lagik cpat2x jalan... keadaan tuh mcm dalam filem plak coz sorang tarik perhatian dan sorang lagik cpat2x masok... ahahah klakar...

dah lepas teros kitorang pergi carik yaya kat tingkat lapan... gayat tol... masa kitorang sampai dia gi bilik air... huhu mcm amoi btol bila nampak yaya mengayakan fesyen pesakit berbaju hijau tuh... haha.. katanya dah masok 2 hari tinggal kat hospital nieh... tengok dia lemah jew, yerlah dah sakitkan... kesian dia, katanya dia kena nie kat asrama tambun, hurm nasib badanlah dah nyamuk pilih dia... kami ada belikan roti untuk time dia darurat then aku belikan komik doraemon tapi sekadar meminjamkan coz aku pon tak baca lagik... ekekekke

dalam syok kitorang nyembang, tiba-tiba aku dapat panggilan dari kak yong ngan puteri, amboi baiknya datang jugak tengok kawan, bagus skali ya! apa orang cakap.. PRIHATIN!

dah puas menyembang dan bergambar kitorang pon beransur dari situ, memangla taknak tapi yaya perlukan rehat dan kitorang plak ada kelas, so buhbye yaya.. pasa hari jumaat yg lalu, yaya pon dah sihat bugar sebab kitorang jumpa dia kat kolej... alhamdulilah dia dah baik plih... so ita ikuti gambar-gambar ini-




yaya tak mandi... enil tutup hidong... busok

gaya seorang pesakit yang bekerjaya...


bukti kakyong dan putri prihatin.. trima kasih

bergambar-gambar kenangan...

aku dan yaya

psst:// yaya! aku nak komik doraemon!

3 comments:

omawrozduan said...

haha
aku nampak mcm doktor bila lepas ngn mak guard tu,
miahahah ;D

Anonymous said...

bukan nk kritik la..kwn ang yg pakai bj kuning tu mcm teha..

MAU BUNUH KAMU! said...

sawang bersawang!