Wednesday, April 29, 2009

Celotehku Kembali setelah Sekian Lama


Masa - 12.35 p.m
Curently listening to - "my slow playlist" on track 9 Estrella - Ternyata and track 10 - avril lavigne - imagine
Doing what? - mengemas bilik yang bersepah

Well ya... ramai yang telah menanyakan pasai blog aku omaw,iger,moon,ira and so on... kenape tak update lagik... well today penantian rakan-rakan bloggers akan berakhir... hahahha terasa mcm comeback plak... poyo arr plakkan... padahal bukanlah ada peminat pon... arinie aku nak korang letey dengan celoteh aku... i have a lot to tell and to story too... dah taktau nak starting cerita apa dulu... hahhaha...

kita cerita dulu apa yang terjadik hari nie, well arinie aku ajak friends untuk keluar hang out... aku kemaruk sangat karok coz dekat CS ada tempat baru, aku mulanya ajak Izzrul tapi dengan lantangnya dia cakap "tak larat dah haih"... aku mcm terasa setiap kali dia menolak ajakan aku coz bila dia ajak i always there for him,but for me...hurm... so takpelah kenape lak aku nak bersedih dan memaksakan...tapi sure alasan akan diberi dan selalunya kukuh... whatever so aku pon ajak Ash, my other friends... dia pon memang nak kluar... so jadilah hari nie kitorang kluar (28 April). First stop kitorang gi main bowling kat CS la... kitorang gi situ dulu sebab sebelum pukul 2 harganya murah dalam 4 ringgit jew dalam satu game... huhu... pas penat main aku menang dengan 100-88... huhu Pastuh kitorang pergi ke MayBank coz aku nak bayar duit sewa rumah... skang aku kan sewa rumah tak lagik dok asrama so kalu tak dok umah tuh pon kenalah bayar jugak... argghh agak rugi disitu... tapi takpelah barang aku ada dalam ruamh tuh kira akulah yang guna umah tue tiap2x hari... lepas dah sattle barulah kitorang pergi KAROK... wee-hooo... best! Opening act kali nie lagu "Girlfriend" dan penutup lagu dari Nicky Astria "Mengapa"... memang best... huhu! pastuh kitorang jalan-jalan shopping beli DVD, baju, dan so on. Masa kitorang baru nak solat tiba-tiba ira call, dia cakap nak datang plak, hampeh tol coz sebelum nieh aku dah ajak tapi dia ada keja apa kejadahnya ntah... tapi bila aku tanya tadi ang buat apa... dia cakap "aku mlas nak kluaq"... cis siot betol minah tuh... kitorang jumpa dia kat Giant dia gi situ untuk mintak keja, entahlah... dia apply keja kat kedai apa kenama yg satu barang 5nget tuh!!!...whateverlah lepas borak-borak, lunch belom lagik... trooss makan kat KFC, yummy! huhu makan lagik KFC... huhu.... lepas berpisah dengan Ira, tiba-tiba terserempak dengan rakan lama si Fadzilah dengan P-kah, qabong satla... teros bergosip coz tadi jumpa najihah dengan laki mana ntah, buat tak nampak kami ja... heh besalah... tolonglah kalu tak nampak kawan tuh surelah boyfriend huhu... tak kesah... smoga cerita howt tuh tersebarlah... ooopppss tenet bergerak plak... pas sembang2x baliklah kitorang...

hari gak best sebab ada Ugly Betty and Desperate Housewifes, cerita nieh memang tak pernah mengecewakan ada ja konflik yg best... aku suka cerita mcm nieh sebab ianya ringan dan sometimes we can just laugh, happy, also sad and mad... aku tak brape minat dengan cerita yang berat2x mcm pembunuhan, hantu, romantik sampai bengak mata menangis... aku suka cita yang gelak2x la senang... huhu kan happy... Hidup dah cukup bermasalah tak payahlah nak membebankan diri dengan membawa hiburan yang teruk lagik dalam kehidupan... well everyone have their style... ini just my way... so... whatver...

oklah nak cerita apa yang terjadik sebelom2x nieh... sebelom aku terlupa marilah kita menyedekahkan Al-fatihah kepada Arwah opah Lea atas pemergiannya ke rahmatullah pada hari jumaat lalu... hari baik tuh... semoga rohnya dicucuri rahmat dan di murahkan rezki...amin.. tak sempat nak mengenali opah dengan lagik rapat mcm mana omaw dan sham... but i know she is the bestest person and special that no one will replace her in Lea's family heart... it's hard to deal with that coz u know shes not around anymore... but hopefully lea's family will be strong and make through this together... ok lea! go girl!

weh bestnya jumpa kau arituh, it was so fun u know! the clique 5 is back, me, enil,omaw, u and sham... and we're not change at all, enil still that corky-rock girl, sham always macho-gay guy, omaw that talanted fat-obnoxious artist, me with that cute-diva-lovely-handsome guy and you little-tempered amoi gurl.. hahahha i always hope that we well be that way everyday... but what we can say dah satu sem pon... alhamdulialh we can make it right... huhu LOVE IT! Friends 4ever!

Skang aku nak cerita pasal moto aku yang hampir di curi, pergh sangat cuak kowt...ceritanya aku, omaw, sue dan Ann pergi ke GM untuk berfoya-foya... hahahha hang outla... seperti cerita klasik yg lain, aku hanya kunci tengkok dan tak kunci yg kat tayar tuh, ape kejadah nama ntah, aku tak ingat pagi-pagi nie... so lepas bergumbira... aku gi lah kat moto untuk menuju ke medan selera untuk makan malam ngan omaw, bila aku nak masukkan kunci moto jew... tak bleh masok tengok2x ya Rabbi... ada besi dalam tempat kunci tuh... ha?!!!!! i was like... berderau satu badan... terus cuak.. camna nieh2x... nsab bek omaw ada tuh pun dia dah siap order lagik kat kedai makan tuh... coz aku lambat sangat... kalu takde omaw menangis aku gak arr... dia arr tepon sana tepon sini, paksu ke paklonglah, CharOwnlah,shapap pon turun... aku pon call budak umah aku... PIan,sham ngan Puntung pun datang... diorag tryla mcm2x beli screwdriverlah ape kejadahnya... camna pon takleh gak... tapi shapap ngan puntung cakap aka mat rempit or bekas aku taktaula...aku naseb baik gler... kalu tak memang ucap selamat tinggalla kat moto tuh... kira Alhamdulilah lah jugak... yg paling dramatik sket malam tuh... siap hujan rintik-rintik turun... waaarrghhh sangat kecewa... mcm aku nieh malang sangat... kena mandi bunga kowt... satgi semua gadis-gadis plak terpikat... yerla penaik seri.. ooopsss! huhu selepas 2 minggu barulah moto aku siap... bukannya apa time tuh on da way nak peksa... siot btoi menyusahkan hidup aku mamat rempit durjana, memang aku sumpah korang mati katak kena langgaq dengan lori Indah Water... siot btoi! smoga roh mereka dicucuri rahmat kalau adala rahmat... eeeee geram btol! thanks arr kat kawan-kawan yg sudi tolong aku di dalam kesusahan arituh... untuk membalas jasa mereka aku belikan PS2 untuk diorang lepas tension ke ape... takpalah sekali sekala,,, huhu... aku pon teringin gler dari masa sekolah lagik...

ha cerita pasai PS2, untuk membalas budi budak umah aku yang tolong tolak moto aku dari GM sampai ke tambun, yg agak jauh... aku pon gi beli kat YikFong... sek bekla agak murah... memang murahlah aku gi tempat tuh dari tempat lain... huhu tercapai jugakla cita-cita impian aku untuk memilikinya... huhu harganya tak payahlah nak disiarkan... yg pasti sangat seronok ada benda tuh, naseb bek aku tak rasa ketagih sangat... kira bleh gakla lupakannya... antara game yg best main adalah NARUTO, GUITAR HERO dan banyak lagik... sesiapa nak main datangla rumah yer... sejam hanya 4 ringgit... ouch! hahahhaha

lagik nak cerita apa erk... ha cerita pasal FINAL arituh... gosh hahahha aku taktaula apa yg aku buat sem dua nieh... aku rasa susahnya nak jawab kali nieh dulu masa sem 1 ok gak tapi mai sem nieh ngok sangat tol... paling aku tak minat adalah DATABASE... arrghhh bendalah apelah aku blajaq tuh... huhu tapi aku takleh cakap mcm tuh benda tuh ilmu kan... uuhuuh tapi tuela susah sket nak masok pala hotak... pastuh STATISTIC... well kan kan aku ngan MATH subjek nieh kawan baek... hayooooo.... hahahhaha hopefully aku blehla dapat 3 pointer pon cukup atleast 3 target aku... huhu kalu nak nyesal pon benda dah buat... so tawakal aja yaaa....

waaaarghhh dah 1.40 pagi cukuplah dulu aku meerapu ada banyak gler citer nieh... yg nieh aku tak masokkan gmbar2x... nanti kita sambung lagik... insya-ALLAH... nah goodbye KISS... muaaaahhh!!! (^0^)

No comments: