Thursday, January 20, 2011

I'm practically...doomed!

listening to - Like You The Best by Beast

Well it's been a while...
kenapa setiap kali nak start aku mesti apology, or "it's been a while" and stuff cehh macamla ada peminat yang menunggu entry/ post dari aku kan... hahah this my personal blog lah. so i can say what i want, i can do what i want to do... ok jap... kat sini aku meqoyan nak menegakkan apa sebenarnyaa... adoi...

so actually i don't have thing to say really, coz right now kat office yerlahh dah start practical dan aku skang nak kata takdak keja ada tapi cam kena tangguh sekejap, bukan nak tapi kena okay. so senang cakap aku takdak keja la skang nie... so teringin la plak tulis something dalam blog aku yang usang.

nak cerita apa ya~ hurmm....
yerlah sekerang musim practical dan ramai telah memulakan kerjaya di tempat yang berbeza, jumpa orang baru dan pengalaman baru. my story plak i practical at the Land Art Design Penang, kat sini actually company architecture tapi adalah graphic dan segala bagai pasal multimedia so adala related jugakkan. So aku diterima masukla bekerja disini. It almost 2 weeks and i still felt... ermm honestly uncomfortable... can i say that? hahah
yeah people are nice but i;m the one who kinda lost. Actually if people know me i'm kinda happy, warmth, fun person *puji diri ka? tapi entahlah setiap kali nak start something new or meet new people, i act like... erm shy?... kalau orang lain maybe jadik... sombong? hahaha... what the hell...
btw, yeah people here are nice, and the big boss also baik, not like other taukeh laa asyik meqoyan bila silapkan. And plus actually company ni my cousin Along Fanty, yang suggest untuk prac kat sini. So i just go through with itlaa. At first i felt OH MY GOD what i've done butta i'm the one who choose this path so what can i do is just walk through it even there a lot of "bush" and stuff... and yeah i'm still mencari keserasian hidup disini sebabnya caranya lain, sembangnya lain kan... and yang sadis i don''t have friend around my age T~T, so i cannot play around like i used to be... sampai ja tempat keja terus bukak laptop and duduk sampai pukol 6, bengkak mata aihhh~ hahhaha but thank GOD my cousin ada, at least laaa kan...

So sekarang i'm staying at Kak Long house, it was fun to see all my nephew and niece growing up, Abam dengan cerita sekolah tadikanya, adik Adib dengan telatah mengadanya dan baby nurul dengan debab membesar. Thank God jugak sebab Kakcik Zety is around, kalau tak aku mungkin rasa kekok jugak tinggal disini coz dengan dia rapat sket. hehe. So kami dua jewla berkawan kat sini. hahaha dia pon sebok menjaga baby sebab dia memang amik upah jaga anak Kak Long, so tak sempat la nak berjiran, yang saya pulak kat tempat kerja cam cegitu ja... so seswai sangatlaahhh hahaha thanks kakcik being aroung.

So kalau hujung minggu memang akan aku pulang ke Kedahlaahhh, hehe yerlah selalu sangat lepak Penang nak muntak plakkan... hehe padahal bukan lepak pon... seboklaa tak sempat aih nak pi mana.. yerlah kerja kol 8 sampai dah ofis takut jem lambat plak sampai balik pon kadang lewat jugak paling kuat sampai pon 7.30 walaupun kerja habeh kol 6 kan... heehe whateverlah..

Kalaulah dapat practical dengan kawan-kawan lain kan best, iger ka enil ka, mesti tak tension. First week was tough... takot sepanjang masa. and i still. Boss baik, down to earth but when he around i got this feelin'... oh ma god2x jangan datang dekat. hahaha ntahlah. stupid me.

Masa dah prac nie baru aku realize how important english was.. smua nak guna, ingat dulu blaja kat sekolah dengan kolej tuh sebab semua orang belajar, tapi in reality it really1000x important okay. so adik-adik, i'm suggesting you all belajar betul2x... tak rugi aihhh~ heheh macam mesej khidmat masyarakat plak...

owhh gosh i got a call from Nicole, sales manager, aku kena buat kad raya cina and stuff i should go now... thanks reading. nanti merapu lagi.

anhyong~


No comments: