Monday, May 4, 2009

My Car-Crush Conversation



Currently listening to - Hujan's Dugaannya and Meet Uncle Hussain's Pura-Pura

Ok honestly... i just had the worst conversation ever... coz my dad... just KNEW WHAT I DID TO THE CAR!.... it was so... oh my gosh... let's go into the situation...

Venue - ayah di sofa sambil tengok filem hindustan dan aku duduk sambil meneguk air sejok di meja makan.

"blakang keta awat bleh jadik ghutu?" tanya ayah
"haaaa..." jawab aku terkejut...
"camna bleh jadi ghutu, langgaq apa?" tanya ayah lagik
aku gugup seketika...
"erm... terlanggaq, ingat nak tekan brek pi tekan minyak tue jadik camtuh" jawab aku ketakutan... tapi masih lagak cool...
"langgaq apa?" tanyanya tenang...
"langgaq tiang, nak unduq tapi terlajak sebab terpijak minyak" jawab aku sambil mengerut dahi... tapi masih cool...
"bila langgaq tue?" tanyanya lagik...
"masa pi sembahyang jumaat aqitue..." jawab aku mula resah...

keadaan sunyi seketika

ayah berkata "cover tayar tuh bukan bleh pakai dah, patah habeh... longgaq habeh..."
aku hanya terdiam rasa bersalah...
tiba-tiba... BBBIIISSSSSHHHHHH!!!
"masak apa lagik tuh!!!!" jerit ayah!

aku terkejut berok jatuh pokok! hush semangat!
rupanya Mella adikku sedang menggoreng kentang goreng...

ketika itu aku mengambil peluang untuk menghilangkan diri...
haha... harapan rasanya setakat tuh jew kot... takot tol cakap ngan dia...
teros aku datang ke laptop dan mula menulis nieh... huhu

so itulah apa yang terjadik... fuh.. genting gak tuh!

petang tadik aku tengok satu film lagik... agak besh gak... tentang 2 orang berjiwa rock yang ingin menjadi rockstar sebenar dengan mencuri pick guitar setan. Film ini bertajuk Tenacious D - The Pick Of Destiny, menurut cerita mamat kedai rock yg diorang kunjungi sesapa yang dapat pick tuh akan menjadi rockstar sejati... so mulalh pengembaraan mereka untuk mencurinya dari Rock & Roll Museum... cita nieh besh tapi banyak mencarut dan tak seswai ntok bebudak, memandangkan aku dah 19thn, haha so okla... film nie di terajui oleh pelawak terkenal Jack Black dan kawannya Kage Gass...


psst:// pick tuh yg orang men guitar guna untuk petik guitar tuh... mcm segitiga gmok tuh...huhu

8 comments:

@fauzyramli said...

nak dapat kat nea citer nie yea!?

Madam Casper said...

adoii angah...sian plak kak ta kat ayah tu.adoiii habih tu cam na???
tu la kak ta kata juai jer kembara tu kat i...

tapi kan cam na depa tau angah punya angkara tu ?? hah suspen nihhh

Nadzirul Afif Omar said...

. - kat mana2x ja carilah...

kakta - ayah tai mungkin secara logik... abng keja, mela ngan mak tak pandai bawak n dia tak langgaq apa2x

Madam Casper said...

wakakakak maka mmg dia syak lu lah yer?? ya la takkan dia nak syak lang melah pulak kan???

Anonymous said...

haha...
Dah kantoi buat cara kantoi arr,,
Be a man!!!
nak tumpang letak jap

http://studentlife4ever.blogspot.com/

Nadzirul Afif Omar said...

yayayya... budins...

omawrozduan said...

kau mmg.
tekan minyak,
tapi kau tekan brek
wakakakakak

Nadzirul Afif Omar said...

masa nek keta kau tekan brek plak... keta tak jalan2x