Monday, February 28, 2011

Naik Feri di Pagi hari.

listening to; Hot Issue by 4Minute
mood; a bit tired, blurry and starving.

hari ini aku bangun awal sebab nak pergi kerja, tapi jarak hari ini pergi kerja jauh sket iaitu dari rumah mak di Kedah vvrrooommmm ke Georgetown, Penang. haaaa nak kata bangun awal taklah jugak. hehe, dah siap mandi smua, mak dah siap bihun sup tulang semalam, pergghhhhh sedap tapi kelam kabut makan sebab time tuh dah pukol 7 suku, sayang betoilaa dahla ada banyak lagik tulang benulang tuh... assihhh tapi takpelah lagipon i tengah diet. bahhahah. so keluarlah rumah, mak pon pi hantar mella gi sekolah.

Kerana ketakutan lambat pergi kerja, aku rempit dengan moto EX5ku dengan kelajuan 100km/j. cilok sana cilok sini then sampailah kat jeti. sekali punyalah ramai orang... yerlah pepagi semua orang nak menyeberang pergi kerja arrnn... sekali trip aku kena yang kedua, bengang betoi tak sempat naik feri. so terpaksalah tunggu lagi, hishhh. bila aku tengok jam rupanya baru pukol 7.45, fuhh rempit sungguh aku... so tak lama lepas tuh muncullah feri. so dalam feri tuh aku yg ke-blur-an snaplah sikit gambow untuk tatapan untuk berkongsi bersama.

DSC_0148
time untuk motorku rehat. "take a rest brada..." kataku padanya

DSC_0131
uncle sebelah aku nie bagus, relax luu baca brita panas luuu~ aku patut contohinya kan?

DSC_0135
pulun betoi feri sebelah nie, macam nak race ja. tapi interesting jugakla. tapi kami gak sampai dulu.

DSC_0140
kapal nie kenapa ntah, ditinggalkan ke elok lagik. tengah-tengah laut. mungkin krew kapal berhenti jap gi mandi-manda dengan obor-obor serta haiwan aquatik yang lain. bahahha

DSC_0132
mereka dan aktiviti mereka sendiri, tido, membaca, menyembang, termenung. aku? tangkap gambar mereka. bahahha

DSC_0134
sesak betoi. ishhkkk ;p

DSC_0154
serabut la kaw nadzirul afif, hahah tak sempat nak grooming pagi nie, capai jew apa dekat pakai. haha siap lentok lagik ngantok betoi ke belakon nie? hehe. *apesal bulu mata cam cantik semacam.. isshkkk. ori ouh.

sesampai jew kat office, aku gi punch card baru 8.43, fuhhh lega. takot terlajakkan. hehe.
lepas tuh ape lagik, bukak fb laa... dah 2 hari dah nie ekekekke, tiba-tiba wanie baguih IM katanya sory tak balas msj, sebab memang pon aku mesej dia tanya hang naik feri dak gi? rupa-rupanya kredit takdak, dan rupanya jugak, memang kena kami naik feri yang sama. ishkkk kalau tak dah jumpa dah dia tadi, leh dok pose maut atas feri. hahaha apalah hang wanie. sayang betoi tapi takpalah nak wat camna arrnn.. dah macam cerita korea yang tersangat klishe' aku dibawah akaw diatas. hehe.

so itulah cerita terjadi pagi ini. have a great day everyone. kerja kerja kerja!!

p/s; nak sup tulang mak yang seperiuk! takdak sapa makan tuhhhh~


2 comments:

Syazwan Shahrir said...

foto ko best lah nad. cite pn best. naisssee! :)

Nadzirul Afif Omar said...

thanks abear. bahhahaha~ cite bongok aku jew. bahahah kata its my life