Monday, January 12, 2009

Kring! Kring! Telefon Berdering



5 Perkara Cambest

*Aku suka gler lagu cover Avril Lavigne - Adia
*Seronok lepak di Kolej dapat jumpa Kawan-kawan dan Ber-online
*Masih dalam bertimbangan untuk membeli Broadband ke tak?
*Hujung Minggu nie nak pergi tengok HUJAN main live
*Aku nak makan banyak-banyak


bila aku nak mulakan, aku mcm blur tak tahu nak menulis apa-apa

hurm...semalam aku telefon kawan-kawan aku yang jauh... seronok sangat, at least terubat rindu aku kat diorang. First stop we go to Subang Jaya, aku telefon my old-school friend namanya Noraini tapi suka panggil dia Norynn Noor... orangnya comel dan kecik molek... tapi jangan main-main mulut lazer tuh... lama gila tak jumpa pas dia pergi belajar... dia skang belajar kat Subang Jaya Medical Centre... well bakal nurse bertauliahlah dia nieh... semalma kitorang gossip pasal kawan kita yang skarang banyak berubah... itu kisah lainlah... tapi yang aku nak berkongsi nie bukannya apa dia citer yang ayah dia dah meninggal kat Makkah masa musim haji yang lalu... sedey ooo!!! bayangkanlah dia jumpa last skali sebelum ayah dia pergi naik kapal terbang. tue pon dia tak hantar sebab arwah ayah di cakap tak payah balik untuk hantr dia. So skang dia pergi dan takkan kembali... tapi Alhamdulilahlah dia meninggal pown kat tempat suci... insya-Allah arwah ditempatkan di kalangan orang beriman...amin AL FATIHAH!

Selepas gelak-gelak dan say goodbye kepada Noraini aku meneruskan perjalanan menghabiskan kredit aku. Next Stop... Kuantan Pahang, kat sini my bestest friend si Izzrul plak atau nama manjanya (manja ker?)... iger... mulanya dah malas nak telefon coz katanya nak overnight! i was like ha?... overnight?... terooos telefon dia... katanya dia dan rakan-rakan sewa keta and then nak overnight jalan-jalan... pastuh aku pon tanya "weh ang nak pi mana ngan kawan-kawan ang?"... Iger jawab "ntah diorang nie nak cari bapok"... i was like da... kedengaran suara riuh-rendah kawan-kawan iger menepis tohmahan tuh... haha~ nampaknya Izzrul germbira dengan kehidupan dia di sana... he enjoying the night i think... so aku tak banyak sembang ngan dia biarlah dia bergembira nanti tepon lagik... huhu

Then, last stop UITM, Melaka... kat sini aku Sembang dengan my next bestfriend, Amallia 'Izzati Sharifuddin, aka Lea Shariff, masa Lea angkat tepon and aku cakap "Jericho nieh" (a guy she kinda like), and she was like clueless and lidahku kelu, poyo btol minah nieh... haha dia cakap dia tak simpan no upax baru aku... so bila aku cakap nieh kawan anglah... barulah dia mula berbicara... ayoyo amoi nieh.. seronok sembang ngan dia... katanya dia blom jumpa clique yang cambest mcm dulu aka kitoranglah omaw,nadzirul,enil dan sham... walaupon kitorang actually berbeza personality dan taste but we can get along very well sebab tuh kitorang best friends...huhu... yang nak tergelak aku di buatnya adalah... aku tanyalah "weh ang buat apa skang"... lea cakap "aku tengah mengajar kawan-kawan aku menari!"... and i was like, Lea Shariff menari?... ha?!! hahahahha... so funny and yang paling aku tak tahan dia dilantik jadik Cheer Leader... and Hello... anyone?!! Lea Shariff The Cheer Leader?!... Life is a very SHOCKING JOURNEY!... aku tak pernah tengok dia menari, gedik pon sket jew... kalau mcm Sue ker Ann ker diorang cheering tak kesah sangat tapi Lea... haha~ tapikan bila dengar dia cakap mcm tuh nampaknya she can make it there.. bleh having fun so takdelah nak moody... aku ada citer kat dia dalam kelas aku ada Jericho and Ikmal... dan dia rasa rugi sangat... jangan jelez Jericho suka kacau Enil... ang tau Jericho tau kita panggil dia Jericho coz Enil slalu panggil dia camtuh... haha pecah tembelang... whateverlah...

well setakat ini jer coretan arinie... nak layan myspace jap (nzack90@yahoo.com.my)...
psst:// sape yang blom tau nomber upax saya... gtau okey?... senyum sket ;p

3 comments:

omawrozduan said...

i was like..
euww!

Lea Quzandrea said...

hahahha..
nenek kao cukur janggut kao betol laa!
since when i'm so into in jericho lak nieh?
isy!!!
cubit tetek baru tau!

grrr~!

ahahahahaha




ala.. omaw. jgn la kate euww...
tol la wehh. aku jadi cheer LEADER

siyes nie..
hahahahahha!!! bunguk giler

Anonymous said...

amboi cite habis..gigit tetek baru taw..ueekkk..