Wednesday, December 17, 2008

Assignment PhotoMedia


aku pilih gambor nieh...

Saya memilih gambar ini kerana saya sendiri merupakan peminat model di dalam

gambar ini iaitu penyanyi/pelakon/penulis lirik/komposer/pereka fesyen yang dikenali sebagai Avril Lavigne.

Apa yang membuatkan saya tertarik dengan gambar ini adalah kerana mimik muka Avril sendiri yang kelihatan muram dan sedih tetapi dalam masa yang sama beliau masih tampak cantik dan menawan.

Selain itu, penggunaan warna “black and white” menambahkan lagi mood kepada gambar ini yang mengambarkan kesuraman dan kegelisahan seseorang.

Saya juga tertarik dengan rambut Avril yang berwarna pink di tinggalkan dalam keadaan warna asal dan yang lainnya ditukar kepada warna hitam putih. Ini menonjolkan “signature look” atau “style” yang selalu diragakan oleh Avril Lavigne sendiri.

Penambahan bunga-bungaan di bahagian atas yang menggunakan “brushes” juga mencantikkan lagi gambar ini

Seperkara yang saya kurang minati adalah terdapat seperti kayu yang menghalang rupa model tetapi telah dikaburkan. Jikalau tidak ada mungkin akan tampak lebih menawan. Tetapi secara keseluruhannya saya amat tertarik dengan gambar ini.


psst:// bleh dapat markah elok ke kalau aku komen mcm tuh?


3 comments:

omawrozduan said...

haha;D
mana bleh weh!
ko amik gambar bini aku sebagai rujukan.

sekurang-kurangnya ko perlu mintak kebenenaran aku dulu utk menggunakan foto bini aku ni..

omawrozduan said...

WEH!!
BLOG KO NI NAK TUNGGU JIRAN SEBELAH UMAH AKU TOLONG UPDATEKAN UTK KAU???

Anonymous said...

hahahahha...