Friday, December 12, 2008

Salam AIDILADHA

Assalamualaikum to all my readers! (ada ker?...haha adala kot coz viewers dah menjangkau hampir angka 200…)Hari nie aku nak ceritakan perkara yang berlaku dalam beberapa hari yang lalu seperti yang dijanjikan…

Alhamdulilah selepas mempunyai kamera digital sendiri aku berasa sangat gembira dan bersyukur kerana dapat merakamkan beberapa event yang berlaku di depan batang hidung nie… seronok ada kamera sendiri tapi takleh arr challenge kamera mcm omar… yang kamera mcm paparazzi tuh tak pun yang untuk photoshoot kat studio tuh… haha~

Dalam entry nie aku nak ceritakan bermula dari malam raya… sebenarnya di siang hari tuh aku dan beberapa my friends cam Imran, Zaid dan Asrol telah pergi hang out kat SP, mulanya kitorang gi karoeke, aku sangat gumbira bila dapat nyanyi lagu Girlfriend by Avril Lavigne… haha what so ever… then kitorang shopping… punya tak ingat dunia habis jugak membeli belah hampir rm60 ringgit… then kitorang gi main boling dan akhir skali aku pergi membeli kamera kerana ada jualan murah kat Central Square (PIKOM PC Fair). Sesampainya aku dirumah, aku berasa sangat pelik kerana terdapat banyak gler moto, rupa-rupanya ayah buat kenduri makan bihun dan lemang untuk orang masjid. Aku punyalah malu coz bila aku masuk dalam kawasan rumah semua berpusu-pusu keluar, mungkin dah habis makan… pergh! Dahla aku berfesyen sket malam tuh, dah tuh tangan penuh barang… malu orang masjid tegor… “hai pergi shopping ker”…

Haha~ kelakar betullah… pada malam tuh memandangkan aku dah dapat kamera, aku mulalah menangkap beberapa gambar cambest…huhu saksikanlah gambow cambest nie..


Mella adikku jadik model
Sofa mak yang sangat masyuk

Sebenarnya nak test flash kamera, tngklah dalam gelap pon nampak jelas kan

mak intan pon jadik model...


Esoknya raya haji menjelma… kendengaran takbir raya sayup2x… terasa best jew bila nak raya niekan… selepas sembahyang sempat jugak aku pergi membersihkan kubur arwah Tok Mah dengan adikku Mella. Selepas itu… hurm… aku hanya terbaring diatas katil… kerana terasa letih satu badan mungkin kerana kelmarin syok sangat sampai tak ingat dunia… haha~ terdengar jam berbunyi tik tok3x… aku ingatkan ada kengkawan datang… tapi seorang pon tak datang, hampagas betol… agak seday jugakla… aku pon agak pelik pada hari tuh coz tak pergi mana-mana selalunya dalam pukol 11 lebey dah aku bergerak pergi beraya tapi kali nie tak plak… dalam pukol 3.30 petang baru aku bertolak ke rumah Ash, malangnya dia pergi ke Sik, kerumah sebelahnya plak rumah Ira Mastura, hampeh macam orang takde kat umah, then aku pergi ke rumah Emran, saudara mara dia ramai lah pulak, segan nak masok rumahnya… plus dia plak tak bleh nak kluar coz nak melayan tetamu, akhir skali aku pergi ke rumah Izzrul, alhamdulilah dia ada menunggu, katanya dari pagi tadi dia menunggu…plus sanggup tak balik kampong sebab nak beraya ngan kawan-kawan.

Rasanya dia agak seday kot coz ingat ramai yang nak datang, tengok aku jew yang datang…kesian… then masa kitorang nak pergi rumah Hazira, Zaid dan Asrol ajak jalan-jalan beraya… apa lagi bila ada geng mulala journey… kitorang lepak umah Hazira, makan laksa… then pergi rumah Sheetah makan laksa jugak… las skali balik kerumah aku, masa time tuh bihun sup dah siap, pergh sedap bangat! Aku yang makan lebey dari tetamu haha~… Zaid dan Asrol lepak agak lama.. sembahyang then blahla… bye guys! Tinggallah Izzrul coz akulah yang nak mengantarnya kejap lagi… Tapi yang dia balik lewat bukannya apa nak berjumpa dengan Ash kawan baik diala… luckily Ash made it to come over my house… dah lama tak lepak skali, gelak sakan, bergossip sampai meleleh air liur… punyalah seronok… huhu dah lama tak kumpul bertiga kan…??? Kalau dok bertiga yang lain tak dihiraukan lagi…

Hampir pukul 12 tengah malam kitorang pon berpisah… Ash balik ke Bkt Meriam dan Izzrul aku hantar ke rumahnya… hurm… permulaan Hari Raya Haji kali nie agak tak best tapi Alhamdulilah dapat jugak ku nikmatinya dengan keluarga dan rakan2x…Amin…

No comments: