Tuesday, December 2, 2008

Laptob Yg Ku Sayang, ROSAK!


well citernya mcm nieh...


sebenarnya dah lama dah laptob tuh wat problem aku pon tak pasti bila masa dia jadik bengong.. mula2x yang aku persan takde program webcam, then takleh detect wayerless walaupun bleh guna internet melalui dial-up atau broadband... pastuh jadik lagi satu bendalah hampeh yakni screen jadik putih, tak nampak ape.. tapi aku sebagai tuan dia tau cara mcm mana nak jadikan normal baik but hanya wat skeketika coz bila bukak balik benda sama berulang... pergh hanga hati jugak...


then bila cuti nie, niat memang nak perbaik tapi bila bleh on9 free kat umah (padahal mak bayar)... aku jadik malas nak hantar coz masih bleh guna... then satu hari omar mintak cd driver Acer, aku pon baruterpikir apela ada dalam tuh... rupanya semua benda ada dalam tuh untuk driver Acer, laptop aku mana penah guna coz masa beli dalamnya kosong... then aku try install bendalah dalam tuh... barula btol kalu tak entah ape ntah laptop aku tuh...


then keesokannya aku install lagik komponen yang blom aku install masuk kedalam laptop tuh... yang aku ingat nama bendalah tuh 'intel VGA' ape ntah, bila dah habis install dia soh restart, so i said okey, bila dia bukak balik terus blank... mula keluar puteh jew... tapi then gelap... takde ape langsung... YA ALLAH!!! biar benor... skarang laptop tuh mcm buta... sabor jewla... pastue barula aku soh mak tepon orang tuh so nak gi perbaik... petang kejap gi aku nak ajk ayah pergi ke bagan ajam tuh untuk perbaik... hurm alamtnya taklehla kau nak on9 kat umah dah... WAAA, takleh idop bersama laptob ku!! AKU SAYANG LAPTOP AKU... haha


doakan kesejahteraan laptop aku yang aku gadai nyawa menyelamatkan dia dari dirompak...


satu lagi citer, semalam mak bapak WAWA dah datang amik dia.. coz diorang dah rindu sangat kat anak diorang... takpelah... hurm bila dok sorang dah mula rindu kat si genit tuh... dia bijak bayangkanlah dalam tadika yang dia masok dia dapat no3, dia baru berumur 4 tahun bebudak len ada dari 4 hingga 6 tahun... yang no 1 dan 2 memang budak 6 tahun .... pergh teror... satu lagi dia siap hafal ayat yassin ari 1 sampai 15... aku pon tak ingat... korang bleh ingat... that little girl is a magical angel... haha but haha u know bila angin dia mai.. sapa pon tak bleh buat apa... yassin kemana, habeh kemana...


psst:// ingat-ingat balik... hurm aku pn berjasa dengan dia sanggup dia permainkan jiwaku.. haha siap kau laptop acer!

3 comments:

Lea Quzandrea said...

alahai. sian laptop ko nadzirul oi..
hhehehe....
terbawak jugak laptop ko ke technician..
tu la.. godek2 lagi...
ape lagi yg ko ligan tah ngan laptop ko tuh.. sian dier.

hehe.. pasni. suh technician tuh repair abes2an.... supaye ko ley online gune wireless network.. ley gune webcam... n mcm2 agi.. hehee~
ingat nadzirul..
musibah camne pun, ko tetap lucky.. slalu terselamat... btol takk????

omawrozduan said...

takpe,
laptop rosak boleh diperbaik.
hati rosak..apa bleh wat??
hmmm

Nadzirul Afif Omar said...

BETOL2x lea Shariff...
haha~

haih omaw pasrah nampak...
ada ape2x ker... haha~