Friday, November 7, 2008

KAMI DI ROMPAK!!!!

7 November 2008 2.30 p.m

It’s was the most shocking experience that I never gonna forgot…

Pengalaman nie terjadi pada tanggal 5 November 2008, ketika itu dalam pukul 10 something… ketika itu aku didalam bilik sambil study & sembang dengan my friend Afiq a.k.a Mawi… topik yang kami bualkan adalah C++ kerana esok ada final paper untuk subjek itu dan jugak decision for next sem for still staying at the Cherry Apartment or not…
Suddenly...Paaaaannggg!!!Bunyi pintu yang dibuka dengan ganas skali…Dan ada 3 orang yang memakai topi keledar menyerbu masuk…First tought in my mind… “Oh maybe diorang nak bergaduh kot… apala senior – senior nie”.... But its not…. Aku nampak salah seorang dari mereka pergi ke bilik sebelah… dan seorang masuk ke bilik aku tempat aku dan Mawi lepak…Dia cakap….“Duduk diam-diam jangan cuba buat apa…” (something like thatla…)Lepas tue dia suruh aku dan mawi bagi apa saja yang ada…Ketika itu I was so SHOCK tak terkata ape… I’m so freaking out, afraid… what happened now?…I’m so confious…Dia jugak ada bawa pisau kecik…Ketika itu barulah aku tahu ini adalah kes samun atau lebih senang lagik… umah kitorang kena ROMPAK!!!...I was so clueless…I can’t think anything…Ketika kat dalam bilik kitorang mamat India perompak tue telah ambik dua handset Mawi and satu handset senior aku, Ijat….Ketika itu apa yang aku ingat adalah laptop aku… it’s sound funny… but masa perompak tue pergi ke belakand (dapur)… aku cepat-cepat cover laptopku dengan bantal… kalaulah kawan dia nampak aku buat mcm tue, mereka sure cederakan aku… tak pun lebih teruk boleh MATI!!!... sebab salah seorang diorang bawak parang… Keadaan ketika itu amat tegang… aku hanya ingat pesan mak bacalah doa ‘nie’ bila hadapi apa-apa insya-Allah dapat diselamatkan… Selepas itu diorang jugak merampas lagi barang-barang berharga kat dalam umah tue…Ada lagi perkara yang berlaku ketika diorang merompak tue but I just cannot write it… it too much…Masa nak tulis blog nie pun aku terbayang-bayang perkara nie… and ya aku Trauma sekarang… perkara nie still bermain-main difikiran ku… ntahlah… I hope aku dapat lupakan seketika… dan hanya jadikan ianya satu pengalaman… dan ya pengalaman mengajar erti kehidupan…
Lepas orang dengar citer nie, semua mesti nak judging… cakap “Korang ramai sampai 7 orang!!!... tapi kenapa tak lawan jew diorang 3… ala lembikla, pondanla… badan jew beso…”
Bila aku dengar aku mcm nak penampar penumbuk jew orang tue…Weh!!! Fikir arr sket… orang tue bawak senjata… silap haribulan ada yang masuk kubur…Cuba korang duduk dalam situasi ketika tu… korang takkan faham sampailah one day korang kena rompak…Bodoh bangang betolla sapa cakap mcm tue…Eee aku tak paham btol manusia nie…Perkara nie bukan dalam filem… kalu dalam filem takpe gak…kau bunuhla berpuluh kali pun…. Esok kau hidup balik…Tolong arr… kalau tak membantu tak payahla nak sibuk-sibuk biar aku citer kat dinding lagi bagus…
Alhamdulilah… semua barangan aku terselamat termasuklah duit, laptop dan jugak handset… I’m so lucky… very lucky… Anggaran kerugian sebanyak 8 ribu ringgit…iaitu 2 laptop berharga 3 ribu setiap satu dan 7 handphone…
Aku berdoa orang yang merompak tue supaya terbukaklah hati bagi balik or just stop doing this… coz bukan smua orang senang dengan wang ringgit… kitorang just bebudak yang datang belajar…WHY???....Kalu boleh biarlah orang yang rompak tue satu mati kena gilis dengan kereta api, satu kena mati terbakar dalam longgok sampah, satu mati kena jeram dengan batu… aku taknakla sampai tragis camni tapi tak salah kalu jadik btol2x…Memang anak setanla diorang nie…
And keputusan aku dengan Mawi untuk stay kat Cherry… korang pun dah tahu…sadis!
Cukuplah buat masa nie… aku nak fikr Final Exam jewlah…Wish me luck…Thanks 4 reading…

6 comments:

Lea Quzandrea said...

yeap2.. btol tuh.
ini bukan citer filem industan bleh lawan2...
dah la siap ade parang lagituh..
nyawa dihujung tanduk..
even if sorang dari korang nak bertindak..
silap2 diorang libas sekali jerk..
benda dalam mengejut.
sape nak sangka ada perompak nak rompak time tuh..

nasihat aku.. tayah dok situ.. tak selamat..
and..
kalo nak lupekan benda nie..
byk2kan bace quran..
and paling tidak pun, banyak amek element NO3...
kasik segar otak..
pergi tepi pantai.. amek NO3...

huhuhuhu..

semoga ko tidak dalam trauma lagik!!

good luck utk final exams!!
kao mmg terbaik, kawan!!!

omawrozduan said...

sabarlah wahai kawanku..
nnti aku blanja teh o ais

ala bucuk bucuk ;P

Lea Quzandrea said...

".Kalu boleh biarlah orang yang rompak tue satu mati kena gilis dengan kereta api, satu kena mati terbakar dalam longgok sampah, satu mati kena jeram dengan batu"

-pertama aku bace benda nie.. aku gelak3 guling2...
hahahaha...
tak best la terbakar dalam longgok sampah..
doa la biar tersepit dalam lori sampah.. mase org sampah tgh picit2 dan penyet2kan sampah2.. ngeh3..
confirm darah dia diperah2 dari badan..
ngahahaha!!

tak ganas la kao neh.. sekat2..
haehehhehe..
tergelak2 aku bace yg inih

omawrozduan said...

aku tau.
bab2 ganas ni..
lea shariff memang terlebih ganas...
mwahhahaha

Madam Casper said...

lucky angah tak aper2. kak ta tau bila izrul yg bg tau. pas tu call mak. nasib baik kan.

wah dah ada blog baru cayalah...

ilham yahaya said...

AKU simpati kat hg weh...a ku ble bg skongan moral kat hg k ..kalu ada apa2 ag aku ble tlg aku tlg k..,,,
aper yg penting kerja sama